Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola
Masarykova 197, 284 11 Kutná Hora
tel.: 0 327/58 88 11, tel./fax: 0 327/58 88 88
e-mail: info@vos-kh.cz
http://www.vos-kh.cz
rádi bychom Vám tímto informačním materiálem přiblížili širokou nabídku možností vzdělávání na naší škole:
Střední průmyslová škola je školou s bohatou tradicí. Za dobu svého působení vychovala tisíce odborníků, z nichž mnozí zaujímají špičková místa ve svém oboru. Navazuje na dlouholetou a bohatou historii odborného školství v Kutné Hoře. Při původní SPŠ bylo v září 1992 otevřeno vyšší odborné studium a od září 1994 zahájila svou činnost i státní jazyková škola.
Počátky školy sahají do roku 1870, kdy Řemeslnická beseda, která sdružovala řemesla a živnosti různých oborů, zřídila
Průmyslovou školu pokračovací. V roce 1885 převzalo správu této školy město Kutná Hora. V roce 1894 byla založena městem Kutnou
Horou
Všeobecná řemeslnická škola. Významným rokem v historii školy byl školní rok 1902/3. Škola přešla ze správy města do správy zemské. Tak vznikla
Královská česká řemeslnická škola v Kutné Hoře. Ve školním roce 1908/9 byla ke škole připojena
Pokračovací odborná škola pro učně, později Všeobecná živnostenská škola pokračovací, která měla obory stavební, mechanicko-technický, obor řemesel drobných a umělých. Po první světové válce a vzniku Československé republiky byla Řemeslnická škola
zrušena a místo ní zřízena Odborná škola pro zpracování kovů a dřeva. Školní rok 1922/23 byl dalším mezníkem v historii školy. Bylo zahájeno vyučování v prvním ročníku Mistrovské školy strojnické, mění se i název školy a vzniká Zemská průmyslová
škola v Kutné Hoře. Zároveň se začíná postupně rušit Odborná škola pro zpracovaní kovu a dřeva. Žáků a učňů přibývalo a brzy se ukázalo, že dosavadní budova a zařízení školy nestačí. Proto byla koncem dvacátých let podle projektu architekta
Rudolfa Ryšána postavena nová školní budova, ve které se začalo vyučovat na sklonku roku 1929. Ve školním roce 1930/31 byl otevřen první ročník Mistrovské školy pro elektroniku slabých proudů a pro mechaniku. Vyučování v prvním ročníku bylo
pro oba obory společné, ve druhém ročníku oddělené (pro elektroniky a mechaniky) až na všeobecně vzdělávací předměty, které se vyučovaly společně. Ve školním roce 1937/38 byl otevřen první ročník Odborné školy pro mechaniky. Tato škola se v roce
1941 mění v diferencovanou, rozšiřujíc se o oddělení pro elektromechaniky. Studium bylo tříleté a vysvědčení nahrazovalo výuční list. Ve školním roce 1940/41 byl otevřen první ročník zemské vyšší průmyslové školy strojnické. Tato škola byla
čtyřletá a studium bylo zakončeno maturitou. Konec války přinesl řadu významných změn. Podle nového školského zákona byly všechny školy zestátněny. A tak i Zemská průmyslová škola v Kutné Hoře přestala být zemskou a její název se mění na
Vyšší průmyslovou školu v Kutné Hoře. Současně byla od školy odloučena připojená učňovská škola (dříve Pokračovací živnostenská odborná škola) a přeměněna na samostatnou Základní odbornou školu. V roce 1946 byla Mistrovská
škola pro elektrotechniku slabých proudů a mechaniku přeměněna na mistrovskou školu mechanickou, která byla v roce 1950 zase zrušena. Významným předělem v dějinách školy byl školní rok 1951/52, kdy byla vedle čtyřleté Průmyslové školy strojnické
zřízena i čtyřletá Průmyslová škola elektrotechnická. Postupně se vyučovaly obory Elektroenergetika, Vysokofrekvenční elektrotechnika, Sdělovací technika a Měřicí a řídící technika. Historickým rokem se stává opět školní rok 1966/67.
V tomto školním roce přestává se přijímat do prvního ročníku oboru Strojírenství a v roce 1969 dochází ke zrušení průmyslové školy strojnické a škola se mění na Průmyslovou školu elektrotechnickou. Vyšší odborné studium bylo na naší
škole zahájeno v září 1992.
Ve všech studijních oborech se škola snaží poskytovat studentům trvale co nejširší základy odborného a
všeobecného vzdělání. Tomuto cíli slouží i činnosti v zájmových kroužcích, které mají odborné, sportovní,
kulturní či jazykové zaměření. V době mimo vyučování mají studenti k dispozici školní knihovnu a laboratoře
výpočetní techniky, kde si studenti pod vedením pedagogických pracovníků ověřují jednak probíranou tematiku z
oboru výpočetní techniky, jednak řeší úkoly zadávané v jiných předmětech, či se zabývají problematikou, která
je právě zajímá (např. práce s Internetem). Také prostory elektrotechnických laboratoří, laboratoří automatizační
techniky, elektroniky, optoelektroniky, telekomunikační techniky, televizního studia jsou studentům k dispozici
pro vlastní zájmovou činnost. Např. zde řeší projekty v rámci odborné činnosti. Svým studentům škola nabízí
nejrůznější exkurze, návštěvy výstav a veletrhů jako Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně, výstavy INVEX, AMPER,
odborné a výchovné přednášky (zejména v posluchárně školy), návštěvy divadelních a filmových představení,
koncerty a besedy s významnými osobnostmi kulturního a politického života. Studenti rovněž rozvíjejí aktivity
ve sportovním kroužku, kde využívají hlavně víceúčelovou sportovní halu. Sociálně slabým studentům poskytuje
škola stipendia. Škola umožňuje studentům částečné nebo celodenní stravování ve vlastní jídelně. V době
vyučování mají studenti ve školní budově možnost rychlého občerstvení. Studentům ze vzdálenějších míst
poskytuje škola ubytování v moderních domovech mládeže. Mají k dispozici studovny, klubovny, knihovnu,
tělocvičnu, místnosti pro stolní tenis, posilovnu, fotokomoru, místnosti pro hudební činnosti a pracovnu elektroniky.
Voblasti společenské škola pořádá každoroční reprezentační plesy a slavnostní vyřazení absolventů.
Studenti se účastní výměnných pobytů v zahraničí v rámci kontaktů s partnerskou školou v Morteau ve Francii.
Dopravní spojení s okolím, jak vlakové tak i autobusové, je dobré.
Kutná Hora je město s bohatou historií a množstvím historických památek. Nabízí studentům široké možnosti
kulturního a sportovního využití. Studenti mohou navštěvovat divadelní představení a jiné kulturní akce v
Tylově divadle, klubu mládeže a dalších kulturních zařízeních, využívat řady sportovišť, včetně zimního
stadionu a krytého plaveckého bazénu. Kutná Hora má i velmi pěkné okolí lákající k výletům.
Pedagogický sbor tvoří 55 pedagogů, některé speciální odborné předměty vyučují externí spolupracovníci z praxe. Velká část pedagogického sboru získala odbornou praxi, řada vyučujících absolvovala odborné stáže a kurzy v tuzemsku i na zahraničních vysokých školách.
Elektrotechnické laboratoře jsou mimo běžné měřicí přístroje vybaveny do sítě zapojenými počítači PC, které se účastní měřících procesů, sběru a přenosu dat. Na jednotlivých pracovištích studenti pracují s programovatelnými měřícími přístroji
s paralelním rozhraním GPIB převážně od firmy Hewlett Packard (multimetry, generátory, čítače, digitální osciloskopy, logické analyzátory). Při měření využívají jako software převážně HP VEE. Dále pracují s programovatelnými frekvenčními
měniči pro řízení asynchronních motorů.
V laboratoři světelné techniky studenti měří a provádějí počítačové návrhy osvětlení s moderními světelnými zdroji. Využívají fotometrického kulového integrátoru a fotometrické optické lavice.
Laboratoře automatizační techniky jsou vybaveny počítači PC propojenými do sítě Novell s vlastním serverem s množstvím speciálního programového vybavení, programovatelnými automaty firem Teco (Tecomat NS-950), Allen-Bradley (SLC-500,
Siemens (Simatic S5) a Omron, prostředky monitorování procesů (panely operátora PV 550 (Allen-Bradley) a ID-04 (Teco). K vizualizaci a dispečerskému řízení procesů je využíván software Control Web v součinnosti s moduly ADAM a měřicími kartami
firmy Advantech, simulace procesů je řešena programy Matlab a Simulink. Laboratoř je dále vybavena modelem výrobní linky s pneumatickými prvky FESTO, programátory PLD, pamětí a jednočipových mikropočítačů, řadou dalších přístrojů a
programového vybavení.
Laboratoř mikroprocesorové techniky je vybavena 16 počítači PC, které se používají především jako vývojové nástroje pro ladění aplikací s jednočipovými mikropočítači. V současné době pracujeme s vylepšenými ekvivalenty oblíbené rodiny
Intel 8051, konkrétně s řadou firmy Atmel.
Laboratoře elektroniky a optoelektroniky jsou vybaveny příslušnými generátory, milivoltmetry, osciloskopy včetně digitálních (Kikusui, Hewlett Packard). Pro náročné aplikace je využíván moderní logický analyzátor Hewlett Packard.
K dispozici jsou různé stavebnice tuzemských i zahraničních výrobců, mimo jiné jsou na pracovištích využívány stavebnice systému EMOS. Dále jsou vybaveny počítači umožňujícími simulaci chování elektrických obvodů pomocí programu Work Bench.
Ve speciálních úlohách digitální techniky je využíván příznakový logický analyzátor a pulzní generátor Hewlett Packard. Pro VF přenosovou techniku se používá výkonný VF
prostředky, v laboratořích pracují s programovatelnými automaty, digitálními měřicími přístroji s vazbou na prostředky výpočetní techniky, programovatelnými logickými obvody, mikroprocesory a mikropočítači. Zabývají se problematikou
průmyslových komunikací, sběru dat a monitorování procesů s využitím profesionálního programového vybavení. Osnovy všech předmětů jsou koncipovány s ohledem na využití získaných znalostí v praxi a jsou neustále doplňovány o nejnovější poznatky v oboru.
Uplatnění absolventů
Automatizační technika je velmi široký obor, a proto má jeho absolvent dobré předpoklady uplatnit se v praxi. Absolventi mohou pracovat v průmyslových oblastech, kde je výroba automatizována (strojírenský, chemický, potravinářský,
elektrotechnický průmysl aj.), či v podnicích vyrábějících automatizační zařízení. Uplatnění najdou i v soukromé podnikatelské sféře, v obchodní oblasti (výpočetní technika, automatizační prostředky, spotřební elektrotechnika),
případně ve sféře výpočetní techniky.
V závěru 2. ročníku si studenti volí jedno z níže uvedených zaměření :
Vzdělání poskytované střední odbornou školou má složku všeobecnou a odbornou. Poznatky, jež tvoří všeobecně vzdělávací složku, poskytují studentům vyučovací předměty jazykové a společenskovědní (český jazyk a literatura, dějepis, občanská nauka), matematika, přírodovědné předměty (chemie, fyzika, základy ekologie) a tělesná výchova. Tyto předměty mají průpravný charakter pro odborné studium, jejich koncepce je volena tak, aby v případě potřeby umožnila žákům přestup na jiný typ školy nebo pokračování v dalším studiu na vyšší či vysoké škole. Z výuky cizích jazyků si žáci mohou zvolit anglický nebo německý jazyk. Kromě kmenových učitelů školy vyučují cizí jazyky i zahraniční lektoři. Absolventi školy si osvojí alespoň jeden cizí jazyk nejen pro potřebu běžné komunikace, ale i pro dorozumívání se v daném oboru. Žáci l.ročníku mají možnost absolvovat týdenní lyžařský výcvikový kurz. Žáci 3.ročníku absolvují týdenní sportovně turistický kurz, kde si mohou vybrat z různých sportovních činností. Podle představ o svém budoucím profesním zaměření si studenti 4.ročníků mohou vybrat nepovinné předměty. Zvolit si mohou rozvoj elektroniky, seminář z fyziky, seminář z anglického jazyka a seminář z německého jazyka. Velký důraz je kladen i na předmět ekonomika, v němž studenti, mimo jiné, získávají ucelený souhrn poznatků umožňujících uplatnění v podnikatelské sféře. Neméně důležitou složkou profilu absolventa jsou praktické dovednosti v daném oboru. Studenti je získávají v předmětu praxe, jehož výuka probíhá v moderně zařízených dílnách školy. Výuka je volena tak, aby se studenti naučili základním dovednostem a návykům nejen z oblasti elektrotechniky (např. návrh a montáž elektrických zařízení), ale také z dalších souvisejících oborů (např. ruční a strojní obrábění, navíjení, svařování atd.).
Jedná se o univerzální obor v prvním a druhém ročníku. V prvních dvou ročnících studenti získávají vedle všeobecně vzdělávacích a přírodovědných vědomostí ucelený přehled o elektrotechnice, lépe se tedy v tomto oboru orientují. Velký důraz je kladen na získávání a aplikace poznatků z oblasti výpočetní techniky. V rámci předmětů práce s počítači a programové vybavení studenti nabývají praktických zkušeností s operačními systémy, s využitím kancelářského software (MS Office) a se službami Internetu. Nedílnou součástí této oblasti vzdělání jsou základy objektově orientovaného programování v prostředí MS Visual Basicu. Mezi specializované využití počítačů patří např. výuka grafických návrhových systémů (CAD) a systémy analýzy a simulací elektrických obvodů. Od třetího ročníku si studenti v souladu s vlastními představami a se situací na trhu práce volí jedno z následujících zaměření: Automatizační techniku, Sdělovací techniku, Počítačové systémy, Silnoproudou elektrotechniku. Odborné předměty dávají v prvních ročnících společný základ znalostí z oblasti elektrotechniky jako přípravu na specializovaná zaměření ve třetím a především čtvrtém ročníku. Tato specializace je realizována prostřednictvím předmětů ve 3. a 4. ročníku.
ELEKTROTECHNIKA | 1. ročník | 2. ročník |
Český jazyk a literatura | 3 | 2 |
Cizí jazyk | 3/3 | 3/3 |
Občanská nauka | - | 1 |
Dějepis | 2 | 1 |
Matematika | 5/1 | 4 |
Fyzika | 3 | 2 |
Chemie a ekologie | 2 | - |
Tělesná výchova | 2 | 2 |
Technická dokumentace | 3/1 | - |
Strojnictví | - | 2 |
Základy elektrotechniky | 4/1 | 3/1 |
Elektronika | - | 3/1 |
Elektrotechnologie | - | 2 |
Práce s počítačem | 3/2 | 2/2 |
Číslicová technika | - | 3/1 |
Praxe | 3 | 3 |
Studium je zaměřeno na získávání především praktických znalostí a dovedností v uvedeném oboru. Profilujícími předměty jsou automatizační technika a automatizační cvičení, mikroprocesorová technika, elektronika a elektronická zařízení, výpočetní technika, elektrotechnická měření a v neposlední řadě cizí jazyky a ekonomika. V odborných předmětech se studenti seznamují s moderními číslicovými řídicími generátor HP. Měření na anténách umožňuje instalovaný anténní systém včetně anténního rotátoru. Dále je laboratoř vybavena měřicím televizorem a rozvodem tv signálu včetně satelitní části. Pro přenosovou techniku, přenos dat a přenos optickými vlákny slouží stavebnice OPTEL. K demonstračním účelům v analogové i digitální technice je určen špičkový systém CADET II. V laboratoři telekomunikační techniky jsou k dispozici pobočková ústředna s rozvodem signálu, telefax G3, telefony se záznamníkem, souprava radiostanic, diktafon a ozvučovací zařízení, pracoviště pro přenosy dat mezi počítači, kompletní přenosové zařízení PCM a špičkový komunikační přijímač. V televizním studiu jsou k dispozici zařízení videotechniky (kamery, videopřehrávače, zařízení pro zpracování videosignálu), akustiky (profesionální mixážní pult). Studenti pro počítačové zpracování obrazu a vytváření animací využívají profesionální software. V laboratořích výpočetní techniky (celkem 5 laboratoří) jsou počítače PC s nainstalovaným operačním systémem MS Windows 95 (98) propojeny strukturovanými datovými rozvody do sítě Novell NetWare. Chod 100Mb sítě je zajištěn technologií SMC (switche, huby), optickými vlákny a značkovými servery firem IBM a Compaq. Internetové spojení je realizováno na síťové úrovni mikrovlnným spojem. Pro výuku počítačových sítí slouží speciální laboratoř s vlastním datovým rozvodem a operačním systémem Novell NetWare. Nedílnou součástí celého komplexu laboratoří výpočetní techniky je učebna hardware vybavená různými počítačovými periferiemi (scaner, tiskárny, modemy, multimediální rozšíření počítačů, digitální fotoaparát včetně software pro práci s digitálními fotografiemi apod.). Praktické zkušenosti z oblasti montáže a servisu počítačových systémů jsou procvičovány v prostorách školních dílen. V laboratoři psychologie studenti pracují s audiovizuální technikou (TV, videorekordér, videokamera, radiomagnetofon a diktafon), v jazykových učebnách mají k dispozici videorekordéry, televizory a radiomagnetofony. V dílnách mimo běžné vybavení nářadím a obráběcími stroji patří k vybavení programovatelná navíječka, simulátor regulačních obvodů, počítače PC, pracoviště na výrobu plošných spojů, pracoviště povrchové montáže (SMT), stavebnice pro výuku číslicové techniky, pracoviště s krokovými motory, řada měřicích přístrojů (osciloskopy, generátory, čítače atd.). Při výuce tělesné výchovy a sportovních her studenti využívají školní tělocvičnu, školní hřiště a moderně zařízenou víceúčelovou sportovní halu.
Zaměření: |
3. ročník | 4. ročník |
Český jazyk a literatura | 2 | 3 |
Cizí jazyk | 3/3 | 3/3 |
Občanská nauka | 1 | 1 |
Matematika | 3 | 2/1 |
Tělesná výchova | 2 | 2 |
Programové vybavení | 2/2 | - |
Mikroprocesorová techn. | 3/1 | - |
Elektronika a elektronická zařízení | 3/1 | 3 |
Elektrické stroje a přístr. | 2 | - |
Automatizační technika | 3 | 5 |
Stroje a zařízení | 2 | - |
Elektrotechnická měření | 4/3 | 5/3 |
Automatizační cvičení | - | 4/4 |
Ekonomika | - | 3 |
Praxe | 3/3 | - |
Volitelný předmět | - | 2 |
zařízení se studenti seznamují s nejmodernějšími přenosovými zařízeními a systémy z oblasti bezdrátového a linkového přenosu informací a dat, jako jsou modemy, faxy, systémy PCM a ADPCM. Z oblasti audio a video techniky jsou to rozhlasové
a televizní přijímače včetně nejmodernějších principů (teletext, digitalizace přenosu, satelitní přenos), dále záznam a zpracování signálů - mixážní zařízení, CD přehrávače, videokamery a videorekordéry, anténní technika a další zařízení
spotřební elektroniky.
Uplatnění absolventů
Absolventi jsou připravováni po odborné stránce tak, aby se mohli uplatnit ve státním i soukromém sektoru ve funkcích středních technických pracovníků pro činnosti, které zajišťují konstrukci, výrobu, montáž a údržbu elektronických a
sdělovacích zařízení. Jsou vybaveni dostatečnými technickými i manažerskými vědomostmi pro zajišťování činnosti malých soukromých firem působících v daném oboru. Mohou se uplatnit i v obchodní sféře oblasti elektroniky.
Zaměření: Sdělovací technika |
3. ročník | 4. ročník |
Český jazyk a literatura | 2 | 3 |
Cizí jazyk | 3/3 | 3/3 |
Občanská nauka | 1 | 1 |
Matematika | 3 | 2/1 |
Tělesná výchova | 2 | 2 |
Programové vybavení | 2/2 | - |
Mikroprocesorová technika | 3/1 | - |
Elektrotechnická měření | 4/3 | 5/3 |
Elektrotechnologie | - | 2 |
Elektrické stroje a přístroje | 2 | - |
Ekonomika | - | 3 |
Praxe | 3/3 | - |
Radioelektronická zařízení | 6/2 | 6/2 |
Telekomunikační zařízení | 2 | 4 |
Volitelný předmět | - | 2 |
Obor připravuje studenty především pro činnosti v oblasti výroby, zavádění a využívání počítačových systémů. Absolventi ovládají problematiku technického řešení počítačů, mikroprocesorových systémů a počítačových sítí, jejich programování
a aplikací v praxi. Profilujícími předměty jsou elektronické počítače a programové vybavení počítačů. V rámci předmětu elektronické počítače se studenti seznamují se strukturou a funkcí základních obvodů počítačů, periferními zařízeními a s
dalšími podpůrnými obvody používanými v mikroprocesorových systémech. Zabývají se problematikou lokálních počítačových sítí a datového přenosu. V rámci cvičení realizují úlohy s aplikací jednočipových mikroprocesorů v řídících a měřících procesech,
zabývají se problematikou multimédií. V rámci předmětu programové vybavení počítačů si osvojují zkušenosti s prací s operačními systémy, s principy objektově orientovaného programování (Visual Basic) a s tvorbou databázových aplikací (MS Access).
Každý student tohoto zaměření by měl být rovněž schopen tvorby standardní internetové prezentace. Studenti v laboratořích pracují s moderními digitálními měřícími přístroji podporovanými prostředky výpočetní techniky.
Uplatnění absolventů
Absolventi jsou schopni pracovat jako specialisté při zavádění, provozu a údržbě prostředků výpočetní techniky (sestavování počítačových systémů a jejich instalace). Jsou schopni vytvářet a aplikovat uživatelské programy, uplatní se
i jako správci počítačových sítí. Díky svými znalostem mohou rovněž pracovat v oblasti prodeje a servisu hardware i software.
Zaměření: Počítačové systémy |
3. ročník | 4. ročník |
Český jazyk a literatura | 2 | 3 |
Cizí jazyk | 3/3 | 3/3 |
Občanská nauka | 1 | 1 |
Matematika | 3 | 2/1 |
Tělesná výchova | 2 | 2 |
Elektronika | 3/1 | 4/1 |
Elektrotechnická měření | 4/3 | 5/3 |
Elektrické stroje a přístr. | 2 | - |
Ekonomika | - | 3 |
Elektronické počítače | 5/3 | 6/3 |
Automatizace | 2 | - |
Programové vybavení | 3/3 | 2/2 |
Praxe | 3/3 | - |
Volitelný předmět | - | 2 |
Obor připravuje studenty pro činnosti techniků ve vedoucích funkcích v oblasti výroby, montáže, provozu a údržby zařízení silnoproudé a komerční elektrotechniky, případně výroby a rozvodu elektrické energie. Jde o činnosti, které zabezpečují
jednak technickou stránku výrobního procesu ve fázi výzkumu, vývoje, přípravy a nebo ve fázi jeho operativního řízení, jednak komerční aktivity týkající se uvedené oblasti. Profilujícími předměty jsou elektroenergetika a elektrické stroje a
přístroje. V elektroenergetice studenti získávají přehled v oblasti elektrických zařízení v obytných a průmyslových objektech, v oblasti sekundárních sítí nn, vn, vvn, rozvoden a transformoven a také v řízení a ekonomice energetiky a české
elektrizační soustavy. Součástí předmětu jsou praktická cvičení. Studenti si v nich ověřují teoretické poznatky a navrhují konkrétní zařízení. Návrhy jsou podporovány moderními počítačovými systémy CAD. V přemětu elektrické stroje se studenti
seznamují s transformátory, indukčními stroji, synchronními stroji, stejnosměrnými stroji a komutátorovými motory. Důraz je kladen na vysvětlení principů činnosti a zásad konstrukce a provozu elektrických strojů i přístrojů. V předmětu
elektrická zařízení studenti získávají přehled o základních druzích elektrických pohonů, o návrzích a používání elektrotepelných a světelných zařízení. V předmětu elektrotechnická měření je kladen důraz na praktické činnosti. Studenti
pracují s moderními digitálními měřicími přístroji podporovanými moderními prostředky výpočetní techniky. Profilující předměty jsou doplňovány nejnovějšími poznatky z oblasti výkonové elektroniky (frekvenční měniče), automatizační a
mikroprocesorové techniky.
Uplatnění absolventů
Absolventi jsou připravováni tak, aby se mohli uplatňovat především v těchto činnostech a funkcích : projektant zařízení, konstruktér, revizní technik, energetik, zkušební technik, technická příprava elektrotechnické výroby a
montážních prací. Absolventi mohou také vykonávat funkce a činnosti spjaté s výrobou a rozvodem elektrické energie. Dále budou schopni vyvíjet aktivity v oblasti managementu a soukromého podnikání.
Zaměření: Silnoproudá elektrotechnika |
3. ročník | 4. ročník |
Český jazyk a literatura | 2 | 3 |
Cizí jazyk | 3/3 | 3/3 |
Občanská nauka | 1 | 1 |
Matematika | 3 | 2/1 |
Tělesná výchova | 2 | 2 |
Programové vybavení | 2/2 | - |
Strojní zařízení | 2 | - |
Automatizace | 2 | - |
Elektrotechnická měření | 4/3 | 5/3 |
Elektronika | 2 | - |
Elektrická zařízení | 2 | 3 |
Ekonomika | - | 3 |
Elektroenergetika | 3 | 5 |
Elektrické stroje a přístroje | 2 | 3 |
Automatické řízení | - | 3/3 |
Praxe | 3/3 | - |
Jedná se o obor, který má zaměření manažer nebo asistent podnikatele. Obsah studia tvoří vedle předmětů všeobecně vzdělávacích tři skupiny vyučovacích předmětů. Do první skupiny patří odborné povinné předměty administrativně technického
charakteru. Studenti v nich získávají poznatky z oblasti ekonomiky, práva a vědomosti a dovednosti potřebné k vedení účetnictví, zpracování obchodní korespondence a hospodářských písemností, obsluhy reprografické, spojové, výpočetní a
další kancelářské techniky. Naučí se psát na různých typech psacích strojů. Tato skupina je dále rozšířena o předměty management a marketing. Druhou skupinu tvoří odborné předměty profilující z oblasti elektrotechniky a předmět praxe.
Uplatnění absolventů
Absolventi tohoto oboru budou vykonávat činnosti zejména v obchodně podnikatelské sféře. Budou schopni na velmi dobré úrovni komunikovat s domácími i zahraničními obchodními partnery a úspěšně všestranně reprezentovat firmu.
Uplatnění najdou i v oblasti účetnictví, finančního řízení a kontroly. Mohou se uplatnit i v oblasti plánování a organizování marketingových projektů. Dokáží využívat prostředků výpočetní techniky a jejich programového vybavení, běžných
kancelářských strojů, reprografické a telekomunikační techniky. Obor vhodný nejen pro chlapce, ale též pro dívky.
MANAGMENT ELEKTROTECHNIKY | 1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | 4. ročník |
Český jazyk a literatura | 3 | 2 | 2 | 3 |
Cizí jazyk I | 4/4 | 3/3 | 3/3 | 3/3 |
Cizí jazyk II | - | 3/3 | 3/3 | 3/3 |
Občanská nauka | - | 1 | 1 | 1 |
Fyzika | 3 | - | - | - |
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 |
Základy ekologie | - | - | - | 1 |
Zeměpis | 2 | 1 | - | - |
Dějepis | 3 | - | - | - |
Matematika | 5/1 | 4 | 3 | 2/1 |
Podniková ekonomika | - | 2 | 2 | 2 |
Technika administrativy | 2/2 | 1/1 | - | - |
Obchodní korespondence | - | 2/2 | 2/2 | - |
Výpočet. technika | 3/2 | 2/2 | 2/2 | - |
Účetnictví | - | 4/2 | 3/1 | 2 |
Právní nauka | - | - | 2 | - |
Aplikovaná psychologie | - | - | 1 | 2/2 |
Tvorba technické dokumentace | 3/1 | - | - | - |
Elektrotechnika | 3/1 | 2 | 2 | - |
Aplikovaná elektrotechnika | - | 3 | 3/1 | 4/1 |
Praxe | - | 2/2 | 2/2 | 2/2 |
Management | - | - | - | 2 |
Marketing | - | - | - | 2 |
Volitelný předmět | - | - | - | 2 |